یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۶:۰۲:۵۷

با اتکا به نیروهای داخلی
اقتصاد مقاومتی در طرح‎های پارس جنوبی تبلور یافت

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران گفت: انجام عملیات ساخت و بارگیری سکوی فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی با تکیه بر نیروهای متخصص داخلی، نشان از تحقق عملی اقتصاد مقاومتی است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، ابوالقاسم رحمانی دوشنبه، ١٠ آبان ماه در مراسم حمل سکوی فاز ٢٠ پارس جنوبی، در جمع خبرنگاران گفت: صد در صد عملیات ساخت و بارگیری سکوی فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی با تجهیزات ملکی شرکت تاسیسات دریایی انجام شده است. وی با بیان این که تیم های کنترل کیفیت و بازرس شخص ثالث در تمام مدت زمان ساخت و عملیات هوک آپ، پیش راه اندازی و راه اندازی بر فعالیت ها نظارت کامل داشتند، افزود: در این زمینه ٦,٣ میلیون نفر ساعت کار در گرمای طاقت فرسای خرمشهر انجام شده است.

رحمانی، اشتغال‌زایی مستقیم برای ٦٠٠  نفر در روز را در قالب پیمانکاران اجرایی و ناظران از نکات قابل توجه در پروژه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی عنوان کرد. مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با اشاره به این که ساخت عرشه های فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی از فروردین ٩١ خارج از یارد این شرکت شروع شده است، ادامه داد: به دلیل نبود زیرساخت های مناسب، تکمیل ساخت در آن یارد امکانپذیر نبود بنابراین با تصمیم درست، مراحل ساخت پس از انتقال سازه ها به یارد شرکت تاسیسات دریایی با جدیت ادامه یافت. رحمانی، انجام کلیه مراحل مهندسی از سوی واحد مهندسی شرکت تاسیسات دریایی را از دستاوردهای مهم در پروژه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی عنوان کرد و گفت: همچنین سیستم کنترل سکوها از سوی شرکت های ایرانی طراحی و ساخته شده است.

بر اساس این گزارش، حمل سکوی ٢ هزار و ٦٠٠ تنی فاز ٢٠ پارس جنوبی به همراه پل رابط آن، از یارد شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در خرمشهر برای نصب در موقعیت در عسلویه آغاز شده است. با افتتاح فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی، تولید روزانه ٥٠ میلیون متر مکعب گاز برای تزریق به شبکه سراسری، تولید و صادرات روزانه ٧٧ هزار بشکه میعانات گازی، سالانه یک میلیون تن گاز مایع و ٤٠٠ تن گوگرد و همچنین تولید سالانه یک میلیون تن اتان به منظور تامین خوراک واحدهای پتروشیمی تحقق خواهد یافت.



  کد خبر : 2673
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :